Ingezonden nieuws

Uitzendbureau ASA lanceert splinternieuwe identiteit

Al meer dan 50 jaar weet ASA hoe je de beste kandidaten in de markt kunt vinden en behouden. Het is de partij waar jongvolwassenen zich van groentje tot young professional ontwikkelen, ongeacht het niveau waarop een kandidaat binnenstroomt. De nieuwe pay-off ‘Wat voor jou werkt’ verwijst naar de nieuwe mentaliteit die het uitzendbureau vanaf nu uitdraagt. Alles is zo ingericht om de student, starter en young professional te begeleiden in de zoektocht naar een baan die bij hen past.

Prestatiedruk is een groot probleem onder jongvolwassenen. Aan de basis liggen (te) hoge verwachtingen, oneindige keuzes en het gevoel dat je het in één keer goed moet doen. Generatie Z realiseert zich dat een baan, en de juiste voorbereiding daarop, hen verder gaat brengen. Maar ze ervaren ook veel druk om te presteren van familie, vrienden en sociale media. Denise van den Berg, manager marketing van ASA: “Wij vonden het hoog tijd om een tegengeluid te bieden. Met onze vernieuwde mentaliteit bieden we deze jonge generatie meer kansen om te doen wat voor hen persoonlijk werkt. We zetten geen druk achter persoonlijke ontwikkeling, maar geven de tijd en ruimte om te ontdekken wat bij ze past. Wij geloven dat je echt niet in één keer je droombaan hoeft te vinden. En als je die vindt, kan die morgen weer anders zijn.”

Voor de relaunch trok ASA reclamebureau Natwerk aan. Samen met dit Amsterdamse creatieve bureau werd gewerkt aan het opnieuw opbouwen van het merk, door middel van een nieuwe merkstrategie, positionering, visuele identiteit en een introductie campagne. Opvallend is het nieuwe logo, dat een herontwerp is van het oude logo van meer dan 50 jaar geleden. Het bestaat uit twee bollen, met in één de pay-off en in de ander de bedrijfsnaam. Digital design agency Bravoure werd aangesteld voor een nieuw webdesign.

Volgens Jens Bezemer van Natwerk maakt de merkoperatie, met een aangescherpte positionering, ASA klaar voor de toekomst: “Om in een beweeglijke markt, zoals de arbeidsmarkt, relevant te zijn en te blijven, is goed luisteren en echte oplossingen bieden cruciaal. Voor een nieuwe generatie jongvolwassenen is het van belang dat iemand eindelijk wat druk van de ketel haalt. Even terug naar het Huckleberry Finn denken waar je kan vallen en opstaan, en nog per ongeluk dingen meemaakt. Het merk ASA heeft het, in deze tijd, in zich om een unieke en relevante positie in te nemen en waar te maken. Waarmee ze de nieuwe generatie werkenden écht een ander toekomstperspectief kunnen bieden.”

ASA introduceert haar nieuwe campagne vanaf maandag 11 oktober, in de vorm van een 360 graden campagne, waar vrijwel alle communicatiemiddelen ingezet zullen worden tot het einde van het jaar.

Deel dit bericht